12 Mei 2009

OpenOffice.org 3.1 Di Lepaskan

Versi terkini perisian aplikasi pejabat sumber terbuka, OpenOffice.org 3.1 telah pun dilepaskan dan sedia untuk dimuat-turun. Seperti mana diketahui ramai, selain daripada perisian Microsoft Office, OpenOffice.org merupakan aplikasi pejabat yang diguna pakai oleh ramai pengguna.

Kini, OpenOffice mengguna pakai teknologi anti-aliasing untuk menambah-baik bagaimana sesuatu gambar atau imej diperlihatkan pada skrin monitor anda. Melalui versi 3.1 ini, anda boleh perasan yang mana gambar dan imej, terutama carta, kelihatan lebih jelas dan kemas.

OpenOffice.org 3.1 juga mempermudahkan anda drag dan drop, yang mana kini, sekiranya anda memilih untuk drag (klik dan tarik sesuatu imej), imej tersebut akan dipudarkan dan tidak lagi hanya memperlihatkan imej dalam bentuk outline sahaja. Dengan ini, ianya lebih mudah untuk anda meletakkan sesuatu imej di lokasi kegemaran anda pada dokumen yang sedang ditulis atau di edit.

Contoh Overlining Pada OpenOffice.org 3.1 [via]

OpenOffice.org 3.1

Fungsi baru yang lain termasuk juga fungsi file-locking yang ditambah baik, selain fungsi overlining (garis diatas / kontra bagi underlining).


Selain daripada itu, setiap aplikasi pada OpenOffice.org menerima perubahan dan penambahbaikkan mereka tersendiri. Anda boleh membaca senarai penuh perubahan pada OpenOffice.org 3.1 sambil memuat-turun aplikasi pejabat mereka yang terbaru ini.




Sumber : linuxmalaya

0 ulasan:

Halwa Telinga

Dikir Barat
Iklim
P Ramli
Lebaran

Galeri gambar MyPustaka

Subscribe to myPustaka

Inspirasi Anda Adalah Inspirasi Bersama

myPustaka at Yahoo! Groups

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP