06 April 2009

Kundalini Rieki – Attunement

Attunement ialah proses penyelarasan/ pengijazahan yang dilakukan kepada sesiapa sahaja melalui jarak jauh. Hasilnya adalah sama dengan attunement yang dilakukan jarak dekat atau hadir diri.

Permulaan Attunement
Menurut pengamal Reiki dan Manual Kundalini Reiki, Pengasas Rieki Master Mikao Usui mendapat kemampuan Reiki setelah bermeditasi di Gunung Karuma, Jepun dan dikatakan secara “empowerment” dari alam semesta.

Seterusnya proses attunement Kundalini Reiki dilalukan oleh master kepada mereka yang ingin belajar.

Tempoh Attunement
Proses attunement ini berlangsung sekitar 25 minit sahaja tanpa apa-apa pergerakkan dan bacaan yang ditetapkan selama proses attunment.

Proses attunement
Secara asasnya attunement akan dilakukan pada setiap peringkat bermula dari level 1 hingga level 9.

Terdapat juga perbezaan kaedah attunement mengikut kepakaran dan kreativi seseorang master. Sesetengah master merangkumkan setiap level kepada 3 level sahaja dengan memasukkan Kundalini Reiki Booster bersama Kundalini Reiki. Dan terdapat juga master yang membuat attunement sekali gus semua 9 level dengan teknik dan kepakaran tertentu.

Sensasi Attunement
Sensasi ialah perubahan yang berlaku ketika proses attunement berlangsung atau selepasnya.

Terdapat pelbagai sensasi yang berlaku, ianya bergantung kepada individu itu sendiri. Perkara yang mungkin tidak pernah berlaku pada diri sebelum ini atau pernah berlaku tetapi tidak mengetahui secara jelas dan puncanya, sebagaimana berlaku kepada saya.

Antara sensasi pernah diceritakan ialah berlaku pada badan atau bahagian badan denyutan halus, semut-semut, bergerak-gerak, gatal-gatal, hangat, menggigil, rasa energi mengalir, dan lain-lain.

Kesan Pasca Attunement
Sesetengah individu yang pertama kali menjalani proses attunement berkemungkinan berlaku “kesan pasca attunement”. Ianya bersifat sementara, merupakan sesuatu yang normal, dan tidak perlu khuatiri kerana berlaku penyelarasan kembali tenaga dalaman dan ianya sesuatu yang bersifat positif. Antara kesan pasca attunement ialah

OVER ENERGI – Tenaga elektrik mengalir terus, bersikulasi di seluruh jaringan tubuh eterik.

DETOKSIFIKASI – Peningkatan kekerapan buang air kecil atau besar.

OVER HEATING – Suhu tubuh cenderung meningkat.

PERUBAHAN POLA TIDUR – Kecenderungan lebih mudah mengantuk.

Tiada kesan negatif sampingan dalam proses attunement seperti lebihan tenaga (overdose), kecelaruan tenaga, pertembungan tenaga atau tenaga nagetif.

(Akan bersambung seterusnya, artikel ini juga akan diedit mengikut perkembangan maklumat semasa penulis)

0 ulasan:

Halwa Telinga

Dikir Barat
Iklim
P Ramli
Lebaran

Galeri gambar MyPustaka

Subscribe to myPustaka

Inspirasi Anda Adalah Inspirasi Bersama

myPustaka at Yahoo! Groups

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP