16 Januari 2010

Bila Ilmu Berdasarkan Akal


Cuba perhati arahan di bawah..... aku rasa pelik.


kalau dah tak ada air sembahyang nak kena pakai sarung tangan. Aku ingat mungkin yang dimaksudkan ialah naskhah al-Quran ni... seingat aku, ust aku ajar, kalau takder air sembahyang tak boleh sentuh, bawa (menaggung) kecuali dalam keadan darurat atau diringankan kepada mereka yang menghafal atau belajar. Tapi kalau tanpa air sembahang kena pakai sarung tangan ni baru aku jumpa kat dalam pasaraya.... minded orang kita... apa nak kata.




 yang ni tak pelik sangat tapi yang aku hairannya.... dah pasti yang dimaksudkan ialah buku-buku agama atau al Quran. Kalau orang buka Islam tidak boleh sentuh atau pegang, macam mana mereka nak baca, kalau mereka tidak boleh baca, macam mana mereka nak faham dengan Islam. Kalau mereka tidak faham dengan Islam mereka akan jauh dengan Islam, jangan harap mereka terpikat dengan Islam. "tak kenal maka tak cinta".

atau ada sesapa yang boleh komen tentang ni....???!!

0 ulasan:

Halwa Telinga

Dikir Barat
Iklim
P Ramli
Lebaran

Galeri gambar MyPustaka

Subscribe to myPustaka

Inspirasi Anda Adalah Inspirasi Bersama

myPustaka at Yahoo! Groups

  © Blogger template 'Isfahan' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP